Wednesday, July 16, 2008

Rabu yang mendung

16 Julai 2008

Hmm...pagi pagi lagi tel dah berdering (pukul 11 baru bangun sebenarnya dan bukak hp). Ada 9 je missed call dan 13 sms. Tengah mamai lagi dan dengar jelah pesanan sambil menguap (pastinya yang terlebar di setiap pagi!).

Perasan tak bahawa setiap kali kita menguap, mata kita pasti tertutup? Kenapa ya?Ha ha, barangkali kalau ada sesiapa yang prihatin, esok cuba menguap sambil buka mata. Lepas tu share pengalaman dengan saya ek?

Ahaks!

Apapun pagi ni (tengahari untuk anda) saya sedang membuat persiapan untuk ke Sarawak esok. Ada event pada Sabtu ini dengan kerjasama Yayasan Pencegahan Jenayah Sarawak dan Kementerian Perancangan dan Sumber Sarawak.

Bercakap tentang program secara bekerjasama ini, saya keliru bila ramai dakwa susah untuk mendapatkan kerjasama dengan mana mana pihak misalnya. Mungkin ada yang beranggapan, ahh untuk si kamal pasti senang kerana orang kenal dia! Ahaks! Takdelah!!

Saya pun kena hadir briefing, meeting, cordination meeting dan pelbagai tok nenek urusan yang lain. Saya pun kena naik turun tangga, menapak dan menunggu. Kadang kadang kejap, kadang kadang laaaaaaaammmmmmaaaaaaaaa menunggunya! Jadi kita serupa.....

Natijahnya, kalau kita tak berusaha dan berkorban, tentunya tak dapat apa yang kita mahukan dalam hidup. Yang inilah yang membezakan boys and men.

Sekadar renungan- berbanding jutaan benih yang keluar, hanya benih yang terkuat, terhebat dan terbaik sahaja akan dapat disenyawakan menjadi bayi. Pada masa itu, kita hanya ada ekor sahaja.

Bila dah jadi manusia(ada kaki, tangan, mata, hidung dan pancaindera yang lain) macamana kita boleh gagal?


Kamal Fnd Hashim

8 comments:

nurdaniella said...

hai encik kamal, saya biasa menguap sambil membuka mata tapi ada syaratnya laa.. jangan sekali-kali menguap di depan cermin.. pasti buruk.. hehehe.. tapi rasanya menguap dengan mata tertutup lebih terasa kepuasannya..

laili said...

mendung...mendung..

Fireroll said...

huh...

Unknown said...

Singapura dapat kawasan perairan lagi (nak claim kawasan lebih besar)...
betul...
si bangang rais yatim patut naik gunung lepas tu terjun..
Apa ke jadah win-win situation

Unknown said...

Singapura dapat kawasan perairan lagi (nak claim kawasan lebih besar)...
betul...
si bangang rais yatim patut naik gunung lepas tu terjun..
Apa ke jadah win-win situation

Saya... said...

hmmm..what a profound question...that menguap sambil tutup mata..heh heh....

Anonymous said...

Tumpang tanya boleh? Kamal, you ni dulu sekolah di TBS ke?

SITI NORBAINI said...

merindui kelibatmu di RTM..
have a nice day!

i feel your pain

i feel your pain
audrey & nurul hanis