Saturday, September 4, 2010

25 ramadhan@13 jan 1998

Hanya doa dapat dipanjangkan buat abah! Itu sahaja yang mampu kulakukan!

Dan setiap kali di penghujung Ramadhan, kalaupun tubuh ini sasa, aku tak mampu menahan terjunan deras airmata rindu buatmu abah. Hanya sahaja kalau beratus kali aku akan menulis pengalaman ini, aku tetap rindu padamu..

Dan aku juga terbayang sengsara emak. Suami dan rayanya barangkali hanya pada nama..Bagaimana mungkin tubuh kerdil itu berdaya menahan asakan perasaan nan kosong itu, hanya Tuhan yang tahu..

Kamal fnd Hashim

p/s

Barangkali ada juga yang masih memiliki orang tua tetapi sengaja melupakan kedua duanya..Barangkali ada juga yang masih hidup salah seorang darinya tetapi sengaja dipadamkannya pertalian itu.

Barangkali kau belum kenal apa itu rindu ..(bila nanti mereka tiada)..barangkali kau belum teringat asal usulmu.


9 comments:

kenyalang said...

Sayu sungguh sayu..
tanpa mereka sapalah kita. Berbaktilah pada mereka sementara mereka masih ada supaya hidup kita diberkati yang maha Esa..

Alfatihah pada yg telah tiada..

abdooss said...

Sabar & solat (doa) untuk hadapi nya/...

Unknown said...

sy xsempat nk rasa kasih syg abh~~ huhhu...

dia meninggal sms umo sy 5 thun..

Cantiknyapurple said...

abah saya pun meninggal tahun 1998...10 Julai 1998...Masa tu saya form 4 :'(

al-Fatihah..

hardyzs said...

Al-Fatihah buat Atok..

Anonymous said...

Assalamualaikum Saudara serta sahabat bloggers dan para pembaca sekalian.

Saya dan keluarga Mengucapkan selamat menyambut HARI RAYA AIDILFITRI dengan ungkapan Maaf Zahir Batin Mohon maaf salah silap andai terkasar bahasa, bicara, dan perlakuan.

Berhati-hati di jalan raya. Have a Safe journey!

Azrul Adnan said...

semoga arwah abah tuan ditempatkan di sisi org2 beriman..amin..

ibnu marzuki al firdaus said...

facebook?

Azrul Adnan said...

kamalfnd hashim

i feel your pain

i feel your pain
audrey & nurul hanis