Friday, June 6, 2008

Johor here i come..

1030hrs

Sampai pejabat ku yang kecil ini. Tersorok di celah himpunan kedai mamak, hari ni kena pack barang dalam kereta untuk ke Johor sempena kempen OUR HOME THE SAFEST PLACE. Sarat dengan muatan kereta ni dah!

11.30hrs.

Peluh menitik dari dahi. Belakang ku sakit semula...Ini kecederaan lama masa kerja dulu. Hero konon! Terjun dari tingkat 1 Kompleks PKNS nak tangkap penyamun. Nasib baik dapat tangkap but what was i thinking ya? Sebenarnya pada masa itu, i didnt think at all. You see, we were trained to protect and serve the public. Jadinya, that was the right thing to do then. Till now, kalaupun masa dapat diterbalikkan, i will still do the same. No regrets.

12.30hrs

Naik balik ke pejabat untuk bawak turun printer 21kg ni! Abih, macamana nak print sijil penyertaan kalau tak bawak kan? Jadinya bawak jugak le..Mungkin ada yang bertanya, kenapa tak print siap siap je dan biar nama nama peserta kosong supaya mereka boleh tulis sendiri? Bukan resmi saya begitu..bahkan dalam banyak bengkel yang saya kendalikan, saya rasa kita perlu hormat peserta. Mereka datang bukan suka suka dan sebagai menghargainya, kenapa tidak kita laksanakan tanggungjawab kecil ini?Macamana nak pikul tanggungjawab besar kalau yang kecil macam ni pun tak boleh.?

Dan inilah masalah kita sebenarnya..Ramai nak pegang jawatan tetapi tidak mahu mengisi keperluan jawatannya. Bagi saya, kita tidak perlu belot bila kita diberikan amanah tertentu. Kita perlu mengisinya sebaik mungkin kerana menghormati orang lain dan setidak tidaknya diri kita sendiri.

Saya tak pandai main wayang. Saya bukan kaki potong reben. Saya suka bekerja. Now, ask yourself, are you game enough?...

Setakat ini sahaja yang dapat saya coret. Nak bergerak dah. Kalau ada masa, nanti sampai JB saya update lagi...

p/s See you in Felda Lok Heng Timur esok...

3 comments:

laili said...
This comment has been removed by the author.
nurdaniella said...

tidak ramai sebenarnya orang seperti encik kamal sekarang nih.. sekarang, setiap pertolongan perlukan balasan.. keikhlasan sudah terlalu sukar ditemui...

Azrul Adnan said...

i'm very proud of u..
y?
becoz tuan sanggp trjn bangunan demi nak tangkap penjenayah.. :)

i feel your pain

i feel your pain
audrey & nurul hanis