Wednesday, December 23, 2009

Cair!!

Kalau yang kisah cinta cintun, wanitalah yang banyak. Kalau yang kisah barangan, lelaki yang banyak.

Eh, kata cerita jenayah? camana pulak kisah cair ada kat sini?

Ahaks! Ni lah ceritanya! Di celah celah keriuhan lanskap jenayah, ada sahaja yang berbalah bahawa yang lebih mudah jadi mangsa adalah wanita. Dalilnya perangkap cinta siber, keldai dadah dan juga subahat. Ya tak ya jugak. Mana pernah ada lelaki yang ikut teman wanita lari ke Lombok ek? he he

Tapi, ada juga yang mengatakan lelaki lebih ramai yang menjadi mangsa. Dalilinya, black money, barang curi, motor panas dan sebagainya. Ya tak ya jugak ni! Mana ada perempuan yang beli motor panas ke atau kereta lelong kononnya dari Kastam tu ek?ha ha

Jadi siapa sebenarnya yang mudah cair? Lelaki atau wanita?

kamal fnd hashim

23 comments:

abdooss said...

Saya, yg tidaklah sekacak Tn KA, pernah cuba memikat dalam internet.
Memang ramai wanita yg terjerat.. Bila sudah berjumpa & saya kata saya cuma mahu berkawan, ramai yg kecewa dan sanggup serahkan mcm2! Kalau yg umur remaja mungkin ada maaf sbb kurang pengalaman hidup. Tapi ada juga yg umur 40-an berbanding saya yg ketika itu baru umur 30. Terus saya nasihatkan mereka; awak bernasib baik saya tak berniat buruk. Kalau org jahat, dia boleh rampas $, harta atau yg itu yg paling berharga untuk perempuan!
Tapi isteriku tercinta skrg (dia sederhana) pun saya kenal di internet!

zeqzeq said...

lelaki normal sindrom nak cepat, cepat kaya,
batang panas biasanya ada jenama tapi murah.
nak lekas byk wang, lepas beli kereta lelong, PC lelong laptop panas, kemudian jual buat modal bagi secretmisstriess..

kamalfnd said...

zeqzeq, barang ke batang?

kenyalang said...

cinta cintun Tn. kamal kata wanitalah yg banyak, barangan pula lelaki. Batang? Zeqzeq....sebut betul2.

azieazah said...

Tanpa lelaki yg mencairkan, wanita mana leh cair sendiri...

Agaknya kita yg salah faham, ZEQZEQ memang maksudkan itu.. hikhikhik

Risik said...

tentulah wanita bro..cian kt dieorg..selalu mudah terpedaya..lelaki gua rase mcm mane berlaku cool ngan x luak pun fizikal nye tapi wanita lu pikiaq la sendiri

kenyalang said...

xsemua wanita mudah cair. lelakipun ada yg mudah cair, kalau dah cair tu wah! macam kucing berak rambut. kah, kah, kah...

Little buzz said...

lelaki ker perempuan ker...klu kena gayanya, haluanyer, kehendaknyer, maka dua2 sama jer...bukan jentina bleh diukur utk menentukan ke'cair'an nya...tp pemikiran seseorang tu...andai matang dan balighnya minda dan pegangan seseorang tu, maka tidaknya ia goyah walau di saat itu ia hanyalah ais yg didekati oleh si api...tk kn berlakunya kecairan itu..pokok pangkalnya balik kepada individu itu sendiri...

kamal fnd said...

tapi ada orang kata, wanita yang mudah cair. Dalilnya wanita jugak mudah ditipu oleh wanita sendiri!
Camana ek?

ashue =) said...

Yg mudah cair pastinya M&M..
Melt in Your Mouth, Not in Your Hand..

ashue said...

Pd sesiapa yg nak barang panas (not batang panas key).. g kat pertama kompleks.. basement ada brader ni..mat pit kot.. dia jual gelang emas.. mane dapat..? tak pasti la..
dia kata "kak, angkat la brape pun.."


smpai skrg pun ade lg..

faizul2110 said...

tuan kamal:
hahahahah dok baca baca pasal komen ni..
tuan kamal ingat tak lagi istilah
BU.DU.. ahahahahah hanya orang dalam polis saja tau...
bu.du tu kelemahan lelaki..
sama ada bu atau du... tapi lebih kepada bu.. du pulak kelemahan perempuan ^_^

kenyalang said...

lelaki pun mudah tertipu oleh sesama sendiri. Jgn nak mempertingkai pompuan lebih, nanti kalau nak makan yg sedap pompuan juga yg dicari. aku wanita mesti menjaga hak wanita. he, he, he.

kamal fnd said...

tapi chef terbaik di dunia Lelaki gak kenyalang! he he he

ashue said...

Yg ngajar chef terbaik dunia tu mesti MAK dia yang pasti bukan MAK nyah.. yuhuu!

akak said...

Ibu..wanita..yg melahirkan kita


oops..dah lari dari topik ke?
maaf tuan KAH.
masih belum sihat ni.

mama ju, said...

Tuan Kamal.Selamat berkenalan.Baru 2x masuk,menarik.Mama dah link blog tuan kat blog mama.Belum habis baca tulisan2 tuan. Selamat berbahagia tuan!

zeqzeq said...

yang ampun (memang bunyi lucah)
RALAT: Barang bukan batang

ajim said...

pada pendapat saya,tahap "kecairan "seseorang bergantung kepada keberkesanan godaan yg dilakukan..x kira lelaki mahupun pompuan,,lagipun tahap kegilaan antara lelaki dan pompuan terhadap sesuatu perkara byk yg berbeza..macammana la abg jamil nak ikut pak agus balik lombok,sebab kak tipah yg digoda pak agus,dan macaamanalah kak peah nak gila bladders 450cc,cc tu apeke bnda pon haram kak peah x tau,,,huhu,,betul x en kamal??

Akma Razlan said...

kamal...ada facebook tak? kawan2 kat sekolah lama SMK tunku besar tampin banyak nak tahu. bagi alamat emel dan no hp kat i...kawan lama u.

RieTPG said...

Lelaki mudah cair pada pujukan wanita cun. Dan wanita mudah cair dengan 'ayat cun a.k.a ayat power' lelaki.Pada pandangan saya sama jer lelaki dan perempuan ni. Ini semua berkait rapat dengan keputusan dari minda masing2.

zeqzeq said...

kalau ada duit sebakul depan mata lelakiwanita boleh jadi CAIR, rembat,,

MZIskandar said...

uikss??? aku tbs gak.. jom lepak bro.. mana tau ada xtra2 info yg bleh kita share/xchange..

i feel your pain

i feel your pain
audrey & nurul hanis